NOVEMBER, 2018

AILEN & AILEN O.P

allen op (4)

BEAT GENERATION

 

The Beat Generation was a literary movement started by a group of authors whose work explored and influenced American culture and politics in the post-World War II era. The bulk of their work was published and popularized throughout the 1950s. Central elements of Beat culture are rejection of standard narrative values, making spiritual quest, exploration of American and Eastern religions, rejection of materialism, explicit portrayals of the human condition, experimentation with psychedelic drugs, and sexual liberation and exploration.

Jack-Kerouac

Jack Kerouac / Allen Ginsberg / Neal Cassady

AllenGinsberg2
merry-pranksters-1
Ginsberg

INSPIRED BY ALLEN GINSBERG

 

 

앨런 시리즈는 애쉬크로프트의 비트닉-  트릴로지 세트의 1번 모델격으로 2012년에 처음 만들어져, 올해까지 꾸준히 판매되고 있는 스테디셀러 모델입니다. 모델명에서 알수 있듯 앨런 긴즈버그라는 작가에게서 모티브를 따온 모델인데, 어설픈 안경들로부터 애쉬크로프트를 따로 분리시키고 싶은 마음이 제작당시의 솔직한 제 취지였습니다. BEAT GENERATION 확실히 분리되고자 하는 강력한 방향성을 갖고 있는 이 단어가 마음에 들었고, 기조를 잡는 데 많은 도움이 되었습니다.

BEAT GENERATION 비트족이라는 단어는 사회에서 패배한(beaten) 것처럼 느낀다고 해서, 또 재즈 리듬의 강한 박자(beat)를 좋아한다고 해서 비트족이라 불렸다. 1948년 캐나다 태생의 미국인 잭 케루악(Jack Kerouac, 1922~1969)이 만들어낸 신조어로, 1952년 소설가 존 클레론 홈스(John Clellon Holmes)가 ‘이것이 바로 비트 세대’라는 제목으로 『뉴욕타임스매거진』에 낸 기사가 계기가 돼 널리 쓰이는 말이 되었다.

ginsberg_enlarge

Allen Ginsberg (1926 ~ 1997)

KakaoTalk_20181106_143116198

WELLINGTON

 

앨런은 웰링턴(Wellington) 디자인 입니다. 일반적으로 미드 매드맨(Mad Man) 스타일로 알려져 있으며 하금테(Browline glasses)와 더불어 1960년대 미국의 강렬한 비즈니스 맨 스타일을 연상케 하는 디자인 입니다. 웰링턴 디자인이란 사각(Square) 베이스의 안구, 렌즈 림 상단에서 엔드피스까지 이어지는 라인이 역 커브 없이 한결같이 이어지는 실루엣으로 구성된다..정도이며 각 지고 볼드한 이미지가 주를 이루는 보수적 성향의 디자인 입니다.

GGG

SIZING & DETAILS

main03
op 01
op 03
op blue

AILEN O.P

 

SIZING AND DETAILS

Boxing size(mm) : 47 [] 21 – 143
Materials : Acetate
Colors : glossy black / half black / bleu & camel

allen op (7)
allen (3)
RE
mahogany
brown

AILEN

 

SIZING AND DETAILS

Boxing size(mm) : 49 [] 21 – 145
Materials : Acetate
Colors : glossy black / mahogany / half black / cinammon clear / angora brown

main03
allen (8)
allen (5)

JOURNAL OF ASHCROFT

SHOP INFORMATION

online

ASHCROFT ONLINE SHOP

www.ashcroft.co.kr
Tel. 02 2633 9464

 

Operation Hour
MON-FRI 11:00 ~ 20:00
SAT-SUN 13:00 ~ 20:00

38252520_2166029063407207_5615175586352726016_o

BLUE LAB – 207

서울시 영등포구 문래동3가 82-29 207호
Tel. 02 3667 7800

 

Operation Hour
MON-FRI 11:00 ~ 20:00 (13:00 ~ 14:00 Lunch)
SAT-SUN 13:00 ~ 20:00

hongik

BLUE LAB – Hongik Univ.

서울시 마포구 서교동 331-2 2F
Tel. 070 8160 9464

 

Operation Hour
MON-FRI 11:00 ~ 20:00 (13:00 ~ 14:00 Lunch)
SAT-SUN 13:00 ~ 20:00

Z

Borne of the need to see and the will to make it look good, Ashcroft took to Manhattan and added a bold dimension to eyewear with their limited edition frames. Blending modern with vintage and comtemporary with classic, Ashcroft delivers a timeless look that resonates with the young,
fashion-forward eyeglass wearer-the wearer who defines the New York ambiance with a quirky, apathetic coolness. The wearer who sees to be seen. The “Mad to live” type of wearer.